top of page

Design Inspiring Node

Journey Before I Die


Sasima Surasapmani (Looknam) Miss Tourism Thailand 2012 ศศิมา สุรทรัพย์มณี (ลูกน้ำ)

สิ่งแรกที่อยากทำต้อนรับปีใหม่คืออะไร? และจะไปทำที่ไหน? เพราะอะไร? จัดปาร์ตี้บาร์บีคิวในธีมระบำชาวเกาะ ที่เกาะช้างจ.ตราด คิดว่าเกาะช้างมีเสน่ห์น่าดึงดูดนักท่องเที่ยวหลายอย่างไม่ใช่แค่ชาวต่างชาติแต่คนไทยยังหลงใหลในมนเสน่ห์ของหาดทรายขาวน้ำทะเลสีฟ้าใสคิดว่าคงไม่ผิดหวังที่จะมีปาร์ตี้บนเกาะนี้ What is the first thing you’d like to do to welcome in the New Year?

Having a party on Koh Chang, Trad. It’s such a charming place with its white sandy beach, blue sea, and beautiful sky which attracts both Thai people and international tourists.

ทริปไหนเป็นทริปยอดเยี่ยมที่สุด? เพราะอะไร? ได้มีโอกาสไปเที่ยวกาญจนบุรีกับพี่ๆ เพื่อนสนิทคนหนึ่งและคุณแม่ด้วย เราลากเรือสปีดโบ๊ท เจ็ทสกีไปกันเอง ไปเขื่อนแห่งหนึ่ง ซึ่งปกติเค้าจะนั่งแพกันแต่พวกเราเอาเรือลงเอง หาที่อยู่กันเอง คือเรียกว่าผจญภัยมากขับไปเรื่อยๆ ไปเจอเกาะเกาะหนึ่งมองไกลๆ เหมือนรูปแมวที่กำลังก้มกินน้ำ เราเลยเลือกนอนที่เกาะนั้น กางเต็นท์กันเองทำกับข้าวหุงข้าวโดนใช้ไม้ก่อไฟ คือทุกอย่างทำเองหมดสนุกมาก พอตื่นเช้ามาคือบรรยากาศดี แบบไม่ สามารถหาคำอธิบายได้จริงๆ What is the best trip you have ever had? And why?

Going to Kanchanaburi with friends and family. We brought our own speed boat and navigated it ourselves to find a place to stay. We found a place on a small island which looked like a cat bending forward to drink water. We slept in a tent and cooked on our own. It was a very special and memorable trip.

ทริปไหนเป็นทริปยอดแย่ที่สุด? เพราะอะไร? ตอบยากค่ะ เพราะแทบจะไม่มีเลย เวลามีทริปส่วนมากน้ำจะสนุกและเต็มที่แทบทุกทริปค่ะ What is the worst trip you have ever had? And why?

They were all fun to me.

ประทับใจกับตึกรามบ้านช่องที่ไหนที่สุด?เพราะอะไร?

มีบ้านหลังหนึ่งแถววัดประทุม (สมุทรสงคราม)ได้ยินข่าวมาว่าเค้าใช้ทุนสร้างเป็นร้อยล้าน แล้วสวยมากเป็นคล้ายๆ สไตล์ทัชมาฮาลของอินเดียติดแม่น้ำด้วย คือเพอร์เฟคทั้งสไตล์บ้านและโลเคชั่นเรียกได้ว่าทุกออย่างลงตัวมากๆ

Which architecture impresses you the most?

A house near Wat Pratum (Samuth Songkram);it looked like the Taj Mahal and wassituated alongside the river.

สิ่งจำเป็นที่ต้องติดตัวไปเที่ยว?

แว่นกันแดดค่ะ น้ำเป็นคนติดแว่นกันแดดมากคือเวลาออกแดดตาจะไม่สู้แดดเลย ต้องเจอกับพระอาทิตย์ทุกวัน ฉะนั้นเวลาไปเที่ยวเป็นสิ่งจำเป็นที่ต้องพกติดตัวไม่ว่าจะไปไหน

What is a must-bring item for your journey?

A pair of shades.

ถ้าต้องไปเที่ยวลำบากๆ ซักทริป เป็นเวลา7 วัน Tip ในการจัดกระเป๋าให้ light ที่สุดต้องเอาอะไรไปบ้าง? เวลาน้ำไปเที่ยวน้ำจะให้ความสนุกกับตัวเองเต็มที่จะปล่อยทุกอย่างจะไม่แบกอะไรที่มันยุ่งยากไปใน วันพักผ่อน คงจะเลือกสิ่งสำคัญๆ ที่ต้องใช้จริงๆ ในกระเป๋าคงมี เสื้อยืด 3 ตัว (ซักระหว่างทริป)กางเกงขาสั้น 2 ตัว ไฟฉาย ของใช้ส่วนตัว (แปรงสีฟัน, สบู่, แป้ง) เสื้อกันหนาว กางเกงวอรม์ ยา

If you had to go on a difficult trip for 7 days, what would you tip be to pack your bag very light?

3 T-shirts (wash during the trip), 2 shorts, atorch, personal self care items, jacket, andmedicine.

ที่พักที่ประทับใจตั้งแต่เคยไปพักมาคือที่ไหน? เพราะอะไร? Which place is the best accommodation you have ever experienced? บ้านอัมพวา ตลาดน้ำอัมพวา จ.สมุทรสงครามคือเป็นรีสอร์ทอยู่บนเรือเป็นเรือจริงๆ ลอยอยู่บนแม่น้ำ เหมือนเรานอนอยู่กลางทะเลประมาณนั้นรู้สึกความคิดเค้าเก๋ดีน่ะเลยชอบค่ะ Baan Ampawa, Floating Market, Samut Songkram. It is a resort on a boat, floating over the water. It made me feel like sleeping in the sea.

สิ่งไหนที่เวลาไปเที่ยวก็ไม่ละเว้นที่จะทำ? น่าจะเป็นการเล่นโทรศัพท์ (หัวเราะ) และที่สำคัญเลยพวกโซเชียลเนตเวิร์คพวกแอพและแชทต่างๆ ที่ทำให้น้ำติดไอโฟนมากไลน์คุยกับเพื่อนตลอดเวลา What’s an activity you can’t give up even when you’re on the trip?

Playing with my iPhone and getting connected on every social network site I have.

Tip ในการไปเที่ยวให้สนุก? ต้องวางแผนก่อนจะจัดทริปทุกครั้งว่าเราจะไปที่ไหน ที่ๆ นั้นมีกิจกรรมอะไรทำบ้างเราและเพื่อนๆ จะสนุกกับกิจกรรมนั้นๆ หรือไม่ ควรเช็คข้อมูลว่าเหมาะกับสถานการณ์เวลาช่วงนั้นที่เราควรจะไปหรือเปล่า ลองดูว่าเป็นช่วงพีคเกินไปที่คนแห่กันไป คนก็จะแน่นมากและทำให้ทริปนั้นไม่สนุกเพราะไม่มีที่พักบ้าง วุ่นวายบ้าง ต้องให้ ความสนุกและเตรียมใจไปให้พร้อมเต็มที่กับทริปนั้นเป็นสิ่งสำคัญมาก ต้องอย่าไปแบบโดนบังคับหรือจำใจไปมันจะกร่อยมาก What's your tip for having a nice trip?

Travel should be well-planned and you should try to go during the off season so as to avoid the crowds. Prepare yourself to have fun.

 

ป๊อก คบคงสันติ Pok Kobkomgsanti Landscape Architect.

สิ่งแรกที่อยากทำต้อนรับปีใหม่คืออะไร? และจะไปทำที่ไหน? เพราะอะไร? ตื่นมาดูพระอาทิตย์ขึ้นที่ Machu Picchu แต่ยังไม่ได้ทำซะที เพราะมันเป็นสถานที่ที่สุดยอดมากๆ ในความคิดผม ตัว architecture ก็ประสานกลมกลืนไปกับ landscape อย่างสมบูรณ์เเบบก็คือการรวมตัวกันของงาน man-made กับธรรมชาติที่มนุษย์ไม่สามารถทำได้นั่นเอง

What is the first thing you’d like to doto welcome in the New Year? Witnessing the sunrise in Machu Picchu, because it’s a great combination of architecture and landscape.

ทริปไหนเป็นทริปยอดเยี่ยมที่สุด? เพราะอะไร? ครั้งเเรกที่ได้ไป โตเกียว เพราะอยากไปมาตั้งเเต่เด็ก และไปกับแฟนสาว มีวันนึงที่ได้ไปเดินที่ 21 21 museum ที่ Tadao Ando ออกแบบเราไปถึงตอนเช้า ยังไม่มีเเขกคนอื่นเข้ามาเลยผมเลยถือโอกาสขอเธอเเต่งงานต่อหน้า installation ของ Issey Miyake ซะเลยฮะ

What is the best trip you have ever had? And why? The first time I visited Tokyo was with my girlfriend. I went to the 21 21 museum which Tadao Ando designed and popped the question there in front of the installation of Issey Miyake.

ทริปไหนเป็นทริปยอดแย่ที่สุด? เพราะอะไร? จำไม่ได้เเล้วล่ะ อะไรไม่ดี ไม่ค่อยได้จำฮะ

What is the worst trip you have ever had? And why? Can’t remember. I don’t remember negative things.

ประทับใจกับตึกรามบ้านช่องที่ไหนที่สุด? เพราะอะไร? อันเเรกที่คิดถึงก็น่าจะเกียวโต ผมชอบในสเกลของมัน ดูอบอุ่นดี แต่ที่ไปเเล้วสนุก ก็คงเป็น Barcelona เพราะไม่ว่าหันไปมองมุมไหน มันล้วนมีเรื่องราวให้ค้นหา

Which architecture impresses you the most? I like the scale of housing in Kyoto, and the architecture in Barcelona is full of stories.

สิ่งจำเป็นที่ต้องติดตัวไปเที่ยว? ขาดไม่ได้จริงๆคงเป็น dental floss ขาดเธอเหมือนขาดใจ

What is a must-bring item for your journey? Dental floss

ถ้าต้องไปเที่ยวลำบากๆ ซักทริป เป็นเวลา7 วัน Tip ในการจัดกระเป๋าให้ light ที่สุดต้องเอาอะไรไปบ้าง? แจ็คเก็ต 2 ตัว กางเกง 2 เสื้อยืด 8 underwear ก็เอาให้ครบล่ะกันนะ รองเท้าผ้าใบคู่นึงเเล้วก็ของใช้ส่วนตัว

If you had to go on a difficult trip for 7 days, what would you tip be to pack your bag very light? 2 Jackets, 2 Pants, 8 T-shirts, enough underwear, sneakers, and personal items.

ที่พักที่ประทับใจตั้งแต่เคยไปพักมาคือที่ไหน? เพราะอะไร? เรียวคังที่เกียวโต ชื่อว่า Yuzuya มันเปิดมานานมาก ดูดีมี culture สุดๆ หน้า lobby มีหม้อข้าวยักษ์สองหม้อ เวลาหุงจะหอมกลิ่นข้าวสุกใหม่ๆ ที่สำคัญอาหารอร่อยลืมโลกไปเลยฮะ

Which place is the best accommodation you have ever experienced? It’s a ryokan called Yuzuya; a very cultured place and there are 2 big rice pots in front of the lobby. When they cook rice, the smell is amazing.

สิ่งไหนที่เวลาไปเที่ยวก็ไม่ละเว้นที่จะทำ? เล่น Facebook มั้ง

What’s an activity you can’t give up even when you’re on the trip?

Get on Facebook.

Tip ในการไปเที่ยวให้สนุก? ทำการบ้านก่อนว่า มีสถานที่ไหนที่เราควรไปดู โดยเฉพาะงานสถาปัตยกรรม ที่สำคัญก็ควรไปลองร้าน อาหารดีๆ เเถวนั้นด้วยฮะ

What's your tip for having a nice trip?

Plan ahead to see if there are any interesting places to visit, especially architectural attractions and restaurants.

 

จริยา สมบูรณ์ธรรม Jariya Somboontum Travel Online Campaign Creative Director, Verve Public Relation Consultancy

สิ่งแรกที่อยากทำต้อนรับปีใหม่คืออะไร? และจะไปทำที่ไหน? เพราะอะไร? วันส่งท้ายปีเก่าจะไปอยู่ที่ Barcelona beach ไปดูพระอาทิตย์ขึ้น คาดว่าคงจะหนาว แต่น่าจะได้อารมณ์ใหม่ๆ ดี แต่ถ้าใครอยู่เมืองไทยอยากแนะนำให้ไปสนุกที่ข้าวสาร ร้าน The Roof เล่นดนตรีสด ยืนเล่นริมระเบียงได้ หรือไม่ก็เกาะพงันหาดท้องนายปานใหญ่

What is the first thing you’d like to doto welcome in the New Year? Seeing the sunrise in Barcelona beach should give me new feelings. For anyone staying in Thailand I would highly recommend The Roof at Kao Sarn Rd. and Tong Nai Pan Yai Beach on Pangan Island.

ทริปไหนเป็นทริปยอดเยี่ยมที่สุด? เพราะอะไร? ทริปไปอินเดียกับเนปาล 45 วัน ได้ไป trekking กับคนที่ดูใจกันอยู่เลยรู้ใจกันมากขึ้น ผู้คนที่นั่นดีวิวข้างทางระหว่างเดินขึ้นเขาก็สวยมาก มองเห็นภูเขาไกลๆ ที่มีหิมะปกคลุมอยู่ รู้สึกดีที่ครั้งหนึ่งในชีวิตได้ทำอะไรแบบนี้ ไม่เห็นจำเป็นต้องไปถึงเทือกเขาแอลป์เลย เทือกเขานี้ที่ไปเป็นส่วนหนึ่งของหิมาลัย จุดมุ่งหมายคือ อุทยานแห่งชาติลันตันหมู่บ้านบนนั้นไม่มีน้ำ ไฟก็ใช้จากแสงพระอาทิตย์น้ำอุ่นก็ต้องรีบอาบก่อนพระอาทิตย์ตก อากาศเย็นกำลังดี ชอบในความเป็นอยู่ที่ไม่ได้ทุรกันดารเกินไป เค้าอยู่กันแบบพอดีๆมีความสุขตามประสา

What is the best trip you have ever had? And why? A 45 day-trip in India and Nepal. I went trekking with someone who’s company I really enjoyed, and we learned so more about each other during the trip. People there are nice and the views are magnificent. I love their minimalist lifestyle.

ทริปไหนเป็นทริปยอดแย่ที่สุด? เพราะอะไร? ทริปไปกระบี่ ที่ถึงแม้ว่าทะเลจะสวย แต่ไม่ชอบการที่โรงแรม คนแถวนั้น ปฏิบัติกับนักท่องเที่ยวคือทุกอย่างโก่งราคาทุกอย่าง แพงไปหมด ทั้งๆ ช่วงนั้นเป็นช่วงมรสุม เขาก็กลับบอกเราว่าเป็นช่วงพีค ไปเจอลาบหมูจานละ 240 เลยรู้สึกว่าเฮ้ย เมืองท่องเที่ยวมันควรจะเป็นเมืองที่สมเหตุสมผล นี่เมืองไทยแต่ทำไมต้องให้ใช้จ่ายเหมือนอยู่นิวยอร์ค

What is the worst trip you have ever had? And why? My Krabi trip was a scam-fest. People ripped me off with pricy food and accommodation as if I travelling to New York.

ประทับใจกับตึกรามบ้านช่องที่ไหนที่สุด? เพราะอะไร?

ชอบที่อิตาลี และ สเปน รู้สึกว่าดีไซน์แปลกดีบ้านเรียบๆ แต่บางส่วนก็มีอะไรที่ไม่คาดคิดโผล่ออกมา

Which architecture impresses you the most? Italy and Spain. I love the design and the surprises in the structures there.

สิ่งจำเป็นที่ต้องติดตัวไปเที่ยว? กล้องถ่ายรูป สมุด ดินสอ สองอย่างหลังไม่ได้เอาไปจดไดอารี่ แต่เอาไปจดเหตุการณ์ที่ประทับใจ หรือกลัวว่าจะลืมเลยจดไว้ก่อน ชื่อสถานที่ หรือไม่ก็ไว้วาดรูปประกอบบ้าง

What is a must-bring item for your journey? Camera, notebook, and pencil. I use the notebook and pencil to jot down notes and draw some pictures.

ถ้าต้องไปเที่ยวลำบากๆ ซักทริป เป็นเวลา7 วัน Tip ในการจัดกระเป๋าให้ light ที่สุดต้องเอาอะไรไปบ้าง? สมมติว่าเป็นทริปขึ้นเขา 7 วัน 8,000 กิโลเมตรเอาชุดเบาๆ ไป 3 ชุดพอ ไปถึงเดี๋ยวซักเอากางเกงในก็ไม่ต้องเอาไปครบ รองเท้าเดินสบายหนึ่งคู่ รองเท้าแตะหนึ่ง หมวก ถ้าไปหน้าหนาวเพิ่มแจ็คเก็ตกันลมกันน้ำ

If you had to go on a difficult trip for 7 days, what would you tip be to pack your bag very light? 3 light outfits (wash while we’re there), 3-4 pairs of underwear, casual shoes, flipflops, hat, and a jacket with water or wind resistance.

ที่พักที่ประทับใจตั้งแต่เคยไปพักมาคือที่ไหน? เพราะอะไร? ถ้าแบบไม่ไฮโซ ก็ที่โรงแรม Nirvana ที่เนปาล ห้องละ 300 บาทต่อคืนแต่พื้นที่ประมาณ 60 ตร.ม. มี ห้องน้ำในตัว อยู่บนเขา เปิดประตู้ห้องออกมาเห็นวิวกว้างมาก ส่วนที่แพงและประทับใจคือที่ Barcelona เป็นเหมือนอพาทเมนต์ มีครัวในตัวเหมือนอยู่บ้าน

Which place is the best accommodation you have ever experienced? Nirvana Hotel in Nepal (300 Baht/night) and a luxury serviced apartment in Barcelona.

สิ่งไหนที่เวลาไปเที่ยวก็ไม่ละเว้นที่จะทำ? ต้องถ่ายรูปกระโดดไม่ว่าจะประเทศไหน เก็บไว้เป็นที่ระลึก และเขียนโปสการ์ดหาตัวเอง นอกจากเขียน หาเพื่อนแล้วก็เขียนหาตัวเองด้วย

What’s an activity you can’t give up even when you’re on the trip? Taking a photo of myself jumping and writing a postcard to myself.

Tip ในการไปเที่ยวให้สนุก? เลือกที่ที่ตัวเองอยากไป อย่าเป็นที่ที่เพื่อนบอกว่าอยากไป แล้วก็ไปตามเขา ไปที่ที่ไม่เคยไป ถ้าต้อง ไปเจออะไรที่เป็นทำนอง Culture Shock อาจจะรู้สึกเกลียดไม่อยากไปอีก แต่ถ้าอยู่ไปสักพัก กลับมาแล้วจะคิดถึงมัน ขอให้เปิดใจและยอมรับว่า ไปแล้วจะเจออะไรก็ไม่รู้ อย่าหงุดหงิด อย่าโกรธ ขอให้ลอง ลองกินอะไรใหม่ๆ และขอให้ไปเหล่หนุ่มชื่นชมคนในประเทศนั้นๆ ไง แล้วก็อย่าลืมถ่ายรูปทำหลายๆ หน้าเวลาถ่ายรูปด้วย เพราะไม่ได้ไปกัน บ่อยๆ

What's your tip for having a nice trip? Go on the trip you really feel passionate about. If you happen to experience culture shock, just open your mind and you will miss the moment when you return. Try new things; especially food, and flirting with some guys when you’re overseas.

 

ยอดธิดา ประชากิจ Yodthida Prachakij Former Air Hostess for JAL and Marketing Director of WE ViSit Travel Free Magazine

สิ่งแรกที่อยากทำต้อนรับปีใหม่คืออะไร? และจะไปทำที่ไหน? เพราะอะไร? อยากไปไหว้พระที่ฮ่องกง โดยเฉพาะที่ Big Buddha เพื่อเป็นการเสริมสิริมงคล ขอพรต้อนรับปีใหม่

What is the first thing you’d like to do to welcome in the New Year? To pay respect at Big Buddha, Hong Kong. I’d like to ask for some good wishes for the coming New Year.

ทริปไหนเป็นทริปยอดเยี่ยมที่สุด? เพราะอะไร? ประทับใจกับทริปที่ไปเที่ยวประเทศเมกซิโก และมีโอกาสได้ไปเยี่ยมชม ชีเซนอิซา ซึ่งเป็นปิรามิดที่มีประวัติศาสตร์เก่าแก่ มีปฎิมากรรมที่สวยงามและเป็นหนึ่งในสิ่งมหัศจรรย์ของโลก

What is the best trip you have ever had? And why? I’m impressed with the trip to Mexico. I visited Chichen Itza, the ancient piramid which has a long history and is very beautiful. It’s also one of the wonders of the world.

ทริปไหนเป็นทริปยอดแย่ที่สุด? เพราะอะไร? ไม่มีประเทศไหนเฉพาะเจาะจง แต่น่าจะเป็นเรื่องของสภาพอากาศมากกว่า ถ้าอากาศแปรปรวนทริปนั้นก็จะไม่ค่อยสนุก

What is the worst trip you have ever had? And why? No specific country. But it’s more like the weather condition issue. If the weather is too unstable, it’d make the trip not very pleasant.

ประทับใจกับตึกรามบ้านช่องที่ไหนที่สุด? เพราะอะไร? ที่มอสโคว นอกจากตึกรามบ้านช่องที่นั่นจะมีเอกลักษณ์แล้ว สิ่งก่อสร้างอีกที่ที่ประทับใจก็คือสถานีรถไฟฟ้าใต้ดิน สุดยอดมาก มีความเก่าแก่สวยงาม สมกับเป็นประเทศที่เป็นต้นแบบของรถไฟใต้ดินของโลก In Moscow, not only the building there is so unique, the subway station is awesome. It’s old but magnificent with the way they decorate. It’s worth being the origin of the world’s subway.

สิ่งจำเป็นที่ต้องติดตัวไปเที่ยว? กล้องถ่ายรูป มีความรู้สึกว่าต้องคล้องคอไว้ตลอดเวลา เพราะภาพประทับใจสามารถเกิดขึ้นได้ทุกที่ทุกเวลา กล้องที่ใช้เป็นประจำคือ Panasonic Lumix

What is a must-bring item for your journey? The camera is something I have to bring along. I love to put it around my neck because I can take the photos immediately if I see any scene I like anywhere anytime. My usual camera is Panasonic Lumix.

ถ้าต้องไปเที่ยวลำบากๆ ซักทริป เป็นเวลา7 วัน Tip ในการจัดกระเป๋าให้ light ที่สุดต้องเอาอะไรไปบ้าง? อย่างแรกเลยคงต้องเตรียมกระเป๋าที่มีน้ำหนักเบามากๆ และเอาเฉพาะของที่จำเป็นไปจริงๆ เช่น ยารองเท้าคู่เก่งคู่เดียวที่ใส่สบาย ส่วนเสื้อก็เอาไปไม่ต้องมาก ยิ่งถ้าเป็นเมืองที่มีอากาศหนาว ก็ติดแจ็คเก็ตไปแค่ตัวเดียว แล้วก็ลองจอห์น เพื่อสร้างความอบอุ่น

If you had to go on a difficult trip for 7 days, what would you tip be to pack your bag very light? First of all, prepare the lightest bag you have and bring only necessary stuff such as medicine, comfortable shoes. There’s no need to bring lots of shirts especially if you travel to a cold country bring only one warm jacket could be enough. Also bring long john to keep you warm.

ที่พักที่ประทับใจตั้งแต่เคยไปพักมาคือที่ไหน? เพราะอะไร? เป็นรีสอร์ตแนว water bungalow ชื่อ Coco Palm Resort ที่มัลดีฟ ชอบมากเพราะได้สัมผัสธรรมชาติอย่างใกล้ชิด ไม่ต้องเจอรถติด ตกแต่งเป็นแนวธรรมชาติ ให้ความรู้สึกผ่อนคลายตลอดการเข้าพักหากมองจากด้านบน จะเห็นการดีไซน์ Villa ให้เชื่อมต่อกันเป็นรูปใบต้นปาล์ม น่าประทับใจมาก

Which place is the best accommodation you have ever experienced? The water bungalow called Coco Palm resort in Maldive. I loved it so much as I could experience the true nature closely without encounter the traffic jam. The interior is designed to give out the relaxing atmosphere throughout the staying period. The villas is designed to connect to each other, it looked like a palm leaf from the aerial angle.

สิ่งไหนที่เวลาไปเที่ยวก็ไม่ละเว้นที่จะทำ? คงต้องเป็นเรื่องการถ่ายรูปแน่นอนค่ะ ต้องเก็บภาพที่ประทับใจไว้ให้ได้มากที่สุด และที่สำคัญยุคนี้เป็น ยุค Social Media ถ่ายรูปแล้วก็ต้องอัพโหลดไม่พลาดเลยค่ะ

What’s an activity you can’t give up even when you’re on the trip? Taking photo is a must! I have collect the best moment as much as I can. Moreover, I never miss posting pictures on Social Media when possible.

Tip ในการไปเที่ยวให้สนุก? อันดับแรกต้องมีการวางแผนให้พร้อม โดยเฉพาะการเรียนรู้วัฒนธรรมของประเทศนั้นๆ เพื่อสร้างความคุ้นเคยกับเรื่องแปลกที่เราอาจไม่คุ้นเคยหรือไม่พอใจ เมื่อไปถึงสถานที่จริงจะได้รับมือกับสถานการณ์ที่อาจเลี่ยงไม่ได้ นอกจากนี้การฝึกภาษาต่างถิ่นเอาไว้บ้างก็ดี การเตรียมร่างกายให้พร้อมก็เป็นเรื่องที่สำคัญ เพราะการเดินทางจะต้องใช้แรงในการเดินค่อนข้างมาก และต้องยกของแบกกระเป๋า ที่เหลือก็คงเป็นเรื่องของเบอร์ฉุกเฉิน ของคนที่สามารถติดต่อได้ที่เมืองไทย เพราะหากเกิดเรื่องอะไรขึ้นจะได้โทรไปขอความช่วยเหลือเขาได้ทันที

What's your tip for having a nice trip? Plan everything ahead. Learn as much as you can about the destination’s culture so you get familiar with some strange way they do things. When we arrive there we will be able to handle with any unavoidable event. Practicing the local language would be an advantage. To prepare your body to be fit is important, travelling need stamina to walk or carry bags. Last but not least, keeping someone’s number at home to be handy would be great idea because if we have some accident we can ask for help.

Source: ISSUE 05 DEC 2012 / JAN 2013

Fill your name, email and press subscribe

FOLLOW US
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon
SEARCH BY TAGS
No tags yet.
FEATURED POSTS
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
ARCHIVE

 Fill your name, email and press subscribe

bottom of page